remanos-v--anne-marit-bussesund.webnode.page

Salgsbetingelser

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.


1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, informasjon gitt i bestillingsløsninger og eventuelle særskilte avtalevilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke går mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp mellom næringsdrivende og forbrukere.

Når vi mottar din bestilling, vil vi automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i samsvar med bestillingen. Dersom du oppdager feil eller mangler ved bestillingen med kontakt med selger på telefon eller e-post.


2. Partene

Selger er:

Bussesund AM
Frieda Fasmers vei 32,
5171 Loddefjord
Epost: m-buss@online.no
tlf. +47 94 18 88 35
Org. nr. 924 017 996

og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.


3. Pris

Den oppgitte prisen for tjenesten er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøpe ikke bære.


4. Avtaleinngåelse

Bussesund AM kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresatte godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. Kredittkjøp kan også gjennomføres ved valg av faktura.

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller smaksfeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen del innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.


5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for tjenesten fra tidspunktet man bestiller.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. Ved benyttelse av Vipps eller kort blir fakturaen til kjøper utstedt ved bestillingen. Ved benyttelse av faktura vil denne sendes pr. e-post fra selger og med forfallsdato 10 dager fra utstedelse av faktura. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura.


6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har startet på tjenesteforløpet.


7. Angrerett

Angrerettskjema er tilgjengelig for kjøper på selskapets nettsider og i forbindelse med bekreftelse på bestilt tjeneste.

Når angreretten benyttes, faller partenes plikter til å avtale bort. Kjøper vil ikke lenger kunne benytte seg av tjenesten, og selger plikter ikke å utføre tjenesten.

Dersom tjenesten ikke er påbegynt, har penger krav på å få refundert hele beløpet han/hun har.

Dersom tjenesten er påbegynt før angrerett benyttes, men før tjenesten er ferdig levert, vil kjøper kunne angre mot å måtte betale for den delen av tjenesten han har mottatt. Kjøper kan derimot normalt ikke angre på tjenester som er fullt levert.

Dersom kjøper ber om tilgang til, eller oppstart av tjenesten, gjennom sitt ettertrykkelige samtykke i form av foretatt bestilling, kan tjenesten starte før angrefristen har utløpt. Kjøper vil da være forpliktet til å betale for den del av tjenesten han/hun har mottatt frem til melding om bruk av angrerett er gitt. Slikt forhåndssamtykket har kjøper gitt gjennom avkrysningen av obligatorisk felt i forbindelse med bestillingen. Ved inngitt samtykke og oppstart før angrefristens utløp, erkjenner kjøper at angreretten bortfaller i det tjenesten er ferdig levert.

Ved benyttelse av angreretten skal selges tilbakeføre forpliktet beløp til beløpet i løpet av maksimalt 14 dager.


8. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom en ikke leverer tjenesten eller leverer den for i henhold til avtalen mellom selgerne, og dette skyldes kjøperen eller forholdet på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreves avtale, heve avtalen og /eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse:

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve handel fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve dersom det foreligger en hind som selgeren ikke kan vinne, eller selgeren vil medføre en slik ulempe eller kostnad for selger at det er betydelige misforhold til kjøperens interesse hos selgerne. Skulle vanskene falle bort rimelig tid, kan du trenge nødvendig innenlands.

Kjøperen taper sin rett til å krevelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving:

Dersom selgeren ikke leverer tjenesten på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selgeren til å levere innen rimelige tilleggsfrister for kontraktører. Dersom selger ikke leverer tjenesten innen tilleggsfristen, kan kjøperen ha kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere tjenesten. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller kjøperen har underrettet selger om leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tjenesten etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var nødvendig for inngåelsen av avtalen, må krav om å få gjøre gjeldende innen tid etter å kjøpe penger om rimelig levering.

Erstatning:

Kjøper kan kreve erstatning for dokumentert reellt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindre utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.


9. Mangel ved tjenesten – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved tjenesten må kjøpe innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest til år etter at kjøper overtok tjenesten. Dersom tjenesten eller deler av den er ment å være vesentlig lenger enn til år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom tjenesten har en mangel og dette skyldes ikke kjøper eller forhold på kjøperens side, kan kjøpes i til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, ifølge velge mellom retting og levering, kreve prisavslag, kreve avtale hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklame for selgere skal skje skriftlig og sendes til selskapets e-postadresse gjengitt i punkt 2.

Retting eller omlevering:

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende tjeneste. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgere urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn å avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag:

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom tjenesten ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom spesielle grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes som mangelens betydning for kjøperen.

Heving:

Dersom tjenesten ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også kjøpe når mangelen ikke er uvesentlig.


10. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller avtaler de øvrige pliktene eller loven, kan selgeren ikke betale selgeren i forhold til selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven 9 omstendighetene holdes, kreve trenge tjeneste av avtalen, kreve avtale tilbakevett samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve leie ved forsinket betaling, inkassogebyr og et gebyr ved uteblivelser fra tjenestene.

Oppfyllelse:

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er tjenesten ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving:

Selger kan ha avtaler dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke ha dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger og rimelig tilleggsfrist for kontrakt og kjøper betaler ikke innen denne fristen, kan selger han kjøpe.

Leier ved forsinket betaling/inkassogebyr:

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve leietaker av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kreves, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved avbestilling eller uteblivelse fra tjenestene:

Dersom kjøperen avbestiller tjenesten innen 24 timer fra avholdelse belastes ikke kjøper for dette. Ved avbestilling eller endring mindre enn 24 timer før avholdelse kan betale bli belastet et gebyr, stort Kr 750,-.pr rådgivningstime. Ved uteblivelse fra avtalt tjeneste uten forutgående varsel, belastes penger for tjenesten i sin helhet. Dersom tjenesten inngår som en del av en pakke, vil avsatt tid anses utført i sin helhet. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.


11. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens opplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis er for at selger skal få utført personavtale med kjøper, eller i lovbestemt tilfelle.


12. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på www.forbrukerradet.no.

Vi bruker informasjonskapsler for å sikre at nettsiden vår fungerer som det skal, og for å tilby deg best mulig brukeropplevelse.

Avanserte innstillinger

Du kan tilpasse dine informasjonskapsler-preferanser her. Aktiver eller deaktiver følgende kategorier og lagre valget ditt.

De essensielle informasjonskapslene er avgjørende for sikker og riktig drift av nettsiden vår og registreringsprosessen.
Funksjonelle informasjonskapsler husker preferansene dine for nettsiden vår og aktiverer dens tilpasning.
Ytelsesinformasjonskapsler overvåker ytelsen til nettsiden vår.
Markedsføringsinformasjonskapsler lar oss måle og analysere ytelsen til nettsiden vår.
remanos-v--anne-marit-bussesund.webnode.page